Review: Mollie Makes Animals & Friends

Afgelopen week viel het boek ‘Mollie Makes Animals & Friends‘ (Tirion Creatief) op de mat. Het bevat 18 zelfmaak projecten met lieve, herfstige diertjes van verschillende ontwerpers, allemaal met een eigen stijl en techniek. Bijvoorbeeld vilten servetringen, een egel-speldenkussen, een vossenslaapmasker, een hertenkop van papier en gehaakte diertjes. En helemaal leuk: ik mag 1 exemplaar van dit boek weggeven!

Het boek bevat stap voor stap werkbeschrijvingen van 18 zelfmaak projecten en twee hoofdstukken vol inspiratie. Elk project is van een andere ontwerper. Het leuke daarvan is dat ze qua stijl en techniek allemaal net even anders zijn, maar door het thema is het boek toch zeker een geheel. Het boek is bedoeld voor de herfst, maar door de frisse kleurtjes kun je het hele jaar met dit boek werken. De meeste projecten zijn gemaakt met vilt en stof en daarnaast zijn er projecten van papier (blaadjesslinger en hertenhoofd), wol (tissuedoos-hoes, gehaakte bosdieren, vliegende vos en vingerpoppetjes) en er zit zelfs een beschrijving in voor een quilt. De patronen achterin het boek zijn niet op ware grootte, maar gelukkig staat er een link in waar je de patronen op ware grootte kunt downloaden.

Het boek is mooi vormgegeven; het heeft een harde kaft en is geprint op mat papier (ik hou ervan). In het boek zitten heel veel mooie, kleurrijke illustraties en ook het lettertype is hip (tja, als (grafisch) ontwerper let ik daar nou eenmaal ook op; het geeft een boek net dat beetje extra).

Het boek bevat niet alleen maar decoraties en ‘hebbedingetjes’, maar ook veel gebruiksvoorwerpen. Praktisch als ik ben vind ik dat erg fijn. Denk aan servetringen, boekenbandjes, kruikenhoes en handwarmers (het soort dat je in de magnetron doet en dat heerlijk warm blijft!). Elke keer als ik het boek doorblader zie ik weer een nieuwe favoriet. Dit zijn de projecten die ik het liefst (of het eerst) wil maken:

Dassenkussen van vilt. Deze is gewoon heel origineel met dat zwart-wit en ik vind hem net even wat stoerder, tussen al die lievigheid.

Applicatie onderzetters. Ze zijn zo leuk, deze onderzetters voor een mok en koekjes. Ze worden gemaakt met stof en vilt. De applicaties met de fijne borduursels zijn origineel en ook de kleurencombinatie is gewoon perfect. Hoog op het lijstje!

Vliegende vos. Deze gebreide vos is zo grappig. Dat gekke lange lijf houdt natuurlijk de kou tijdens de winter buiten, maar ik denk dat ik hem een andere bestemming ga geven. Hij zou namelijk fantastisch staan op het dashboard van ons vintage busje!

Bosdieren. Deze drie gehaakte beestjes vragen er natuurlijk om, om gemaakt te worden! Ze zijn zo leuk om cadeau te doen!

Deze selectie geeft slechts een klein kijkje in het boek en ik zou jullie nog veel meer willen laten zien. Gelukkig kun je het boek kopen voor maar 8,75. Wil je nog meer zien? Het is Mollie Makes week op de Facebook pagina van Tirion en je vindt er linkjes naar reviews van andere bloggers.